Calculator Materiale
Cere oferta
Newsletter

Abonează-te la newsletter-ul Brikston și construiește-ți o rețea de beneficii!

Simulator Klinker

Planuri ambitioase la Ceramica Iasi

Publicat pe data de 24.10.2007 \ Descarca articolul

Noul actionar majoritar al Ceramica S.A. Iasi este hotarat sa devina lider pe piata de profil. Advent International, unul dintre cei mai mari administratori de fonduri de pe piata romaneasca, controleaza 66% din pachetul total de actiuni al companiei incepand din luna iulie 2007.

Obiectivul declarat al americanilor de la Advent International este ca, in curand, Ceramica sa devina top player pe piata materialelor de constructii. Transformarea Ceramica are loc pe toate fronturile simultan: se formeaza o echipa de oameni de top, se schimba complet viziunea manageriala si metodele de lucru, se pregateste lansarea unor produse de foarte buna calitate si se investeste puternic in dezvoltarea si diversificarea serviciilor.

“Ceramica gandeste deja ca o companie multinationala. Cu o filosofie de business dinamica si cultivand o noua atitudine fata de clienti, orientand investitiile in directiile esentiale, vrem sa devenim cel mai important jucator de pe piata”, spune Iulian Mangalagiu, director general al Ceramica S.A.

Fideli devizei “Omul sfinteste locul”, noua conducere a companiei este formata din oameni puternici, cu un background impresionant. Noul director general al Ceramica Iasi este Iulian Mangalagiu; fostul manager al diviziei de adezivi din cadrul Henkel Romania a inregistrat in cei trei ani de activitate, in medie, o crestere de 50% pe an. Presedintele Consiliului de Administratie al Ceramica S.A. este Bruno Negoita, director al Dufa Deutek, companie aflata in portofoliul aceluiasi fond de investitii Advent International. Alaturi de cei doi, in Consiliul de Administratie al Ceramica Iasi au fost alesi de catre actionari Eberz W. Gunter, unul dintre cei mai buni consultanti germani din industria ceramicii, precum si reprezentantii fondului Advent International in Romania, Emma Popa-Radu si Sebastian Tcaciuc.

La Ceramica functioneaza deja o echipa redutabila. Fiecare dintre membrii sai aduce o experienta castigata in companii de top si vine la Iasi increzator in succesul sau. Functia de director de vanzari este ocupata de Adrian Minzat; ca director regional de vanzari, acesta a dezvoltat in ultimii zece ani afacerile Rigips Romania in estul tarii si in Republica Moldova, regiunea cu cele mai bune performante. Radu Ignatescu este noul director financiar; pozitia sa anterioara din cadrul Petrom S.A. a fost cea de director de administratie in cadrul diviziei de Business Administration, unde s-a ocupat de organizarea interna in exploatare si productie. Anterior, a fost director financiar la Mondial Lugoj/Villeroy&Boch. Director de operatiuni este Corneliu Fecioru, care a detinut la Lafarge Romania pozitia de director achizitii, logistica si export, iar anterior pe cele de director corporate affairs si director resurse umane si organizare.

Noua echipa de la Iasi are obiective clare: Ceramica trebuie sa devina un competitor de anvergura europeana. “Urmeaza sa dezvoltam gama de produse si sa producem in Romania noi produse de cea mai buna calitate. Dezvoltam serviciile existente: tehnice, financiare, pe cele de consultanta si de logistica si in paralel implementam servicii noi. Cercetarea si dezvoltarea de produse au prioritate maxima, fiind esentiale pentru extinderea pe piata externa, vizata pentru perioada urmatoare”, spune Iulian Mangalagiu, director general al Ceramica.

Primele actiuni concrete nu se lasa asteptate. Compania urmeaza sa-si majoreze capitalul social cu 49 milioane lei (15 milioane euro), prin aport in numerar, pana la 57 milioane lei (17 milioane euro). Investitia va schimba radical pozitia companiei, din toate punctele de vedere, si va aduce mai aproape scopul anuntat, de a fi un top-player.

Ceramica Iasi a realizat in prima jumatate a acestui an un profit net de 6,4 milioane lei (2,1 milioane euro), dublu fata de perioada similara a anului trecut, pe fondul avansului afacerilor cu peste 35%. Afacerile societatii s-au cifrat in primul semestru din 2007 la 21,7 milioane lei (6,9 milioane euro), in crestere cu 36 % fata de aceeasi perioada din 2006, cand cifra de afaceri a companiei a fost de 16 milioane lei. Anul trecut, compania a achizitionat active in valoare totala de 25,5 milioane lei (7,5 milioane euro), in cadrul investitiei pentru noua linie de productie a blocurilor ceramice, inaugurata in octombrie 2006.

Investitia Advent International reprezinta pentru companie accesul la experienta uneia dintre cele mai dezvoltate firme de private equity din lume si ofera perspective de evolutie pe piata externa. Ceramica Iasi isi propune sa accelereze rezultatele pe care compania le-a obtinut pana astazi: 40 de ani de traditie si experienta, peste 2.000 milioane de blocuri ceramice produse, peste 100.000 de case construite cu produse Ceramica, investitii in retehnologizare de peste 11 milioane de euro in ultimii noua ani. In luna iulie 2006 Ceramica Iasi a primit certificatul si marca QUALITAS pentru certificarea Sistemului de Management de Mediu conform ISO 14001/2005. Prin certificarile ISO 9001/2001 si ISO 14001/2005 Ceramica Iasi face dovada preocuparii permanente pentru cresterea satisfactiei clientilor si partenerilor sai prin continua imbunatatire a activitatii.

Magazin Online