Calculator Materiale
Cere oferta
Newsletter

Abonează-te la newsletter-ul Brikston și construiește-ți o rețea de beneficii!

Simulator Klinker

Ceramica Iasi sfideaza criza

Publicat pe data de 14.02.2012 \ Descarca articolul

Ceramica Iasi a inregistrat o cifra de afaceri mai mare ca cea din 2008.

In conditiile in care in perioada 2008 - 2011 piata de zidarie a scazut cu 37% in volum si 64 % in valoare, Ceramica a reusit sa creasca cifra de afaceri din 2011 la o valoare de peste 65.6 de milioane de lei (~15.5 milioane de euro) depasind rezultatul din 2008, anul inceperii crizei economice.

Potrivit reprezentatilor companiei, anul 2011 a adus la nivel national un trend descendent in domeniul constructiilor, aspect cauzat de puterea scazuta de cumparare a romanilor si de conjunctura economica nefavorabila.

Dupa ce in 2009, primul an de criza, piata a scazut cu 29% in volum si 45% in valoare, 2010 si 2011 au adus din nou scaderi. In anul precedent piata de zidarie din Romania a atins un prag similar celui din 2005-2006, ajungand sub jumatatea celei din 2008 in ceea ce priveste valoarea.

Din punct de vedere al volumului, in 2011 piata a fost cu 7% mai mica decat in 2010, in anul precedent fiind comercializati cu aproape 500.000 de metri cubi mai putini decat in 2010. In ultimii ani dinamica constructiilor a fost una relativ instabila; raportat la acest aspect, daca in 2010 au fost finalizate 48812 de locuinte, in 2011 estimarile indica un numar de aproximativ 43000 de locuinte.

“In ciuda conjuncturii pietei, Brikston a reusit din 2008 pana in prezent sa se adapteze la situatia actuala si sa iasa cu capul sus din fiecare provocare, aspect evidentiat in principal de evolutia cifrei de afaceri si de cresterea vizibila a increderii clientilor in brandul care si-a respectat promisiunea facuta in 2008, de a pune in prim plan calitatea produselor oferite, indiferent de situatie.

In dorinta de a rezista pe o piata de profil instabila, gama de caramizi a fost extinsa de la un numar de 5 modele la 20 de tipuri variate, in functie de natura si obiectivul constructiei. Pe langa acestea am lansat o serie de produse pentru oferirea de originalitate si rafinament casei si gradinii, Brikston Garden si Brikston Klinker. Mai mult, a fost creat un nou material de zidarie, BRAC. Acesta este un material unic pe piata din Romania, care incorporeaza cu succes urmatoarele calitati: rezistenta la compresiune, prêt competitiv, durabilitate si usurinta de punere in opera datorata dimensiunilor mari”, a declarat Iulian Mangalagiu, Director General Ceramica Iasi.

Toti acesti factori au contribuit la o traiectorie ascendenta a producatorului iesean de caramida, plasandu-l in pozitia secunda la nivel national pe piata de caramida, aspect reflectat si in evolutia vanzarilor din 2008 pana in 2011. De la declansarea crizei economice, de la finele lui 2008, compania a inregistrat un volum de vanzari intr-o continua crestere, plecand de la 189 mii de metri cubi in 2008 si ajungand in 2011 la 373 mii de metri cubi, cu 200% mai mari.

Un alt factor care a determinat cresterea la nivel national a cotei de piata a Ceramica la 20% in 2011 fata de 6% in 2008 este reprezentat de extinderea distributiei pe intreg teritoriul Romaniei. Din acest punct de vedere producatorul de caramida si-a dezvoltat aria de distributie in peste 35 de judete din tara, Ceramica extinzandu-si influenta si vanzarile dincolo de zona Moldovei, in care este lider de piata, spre zonele Dobrogei, Olteniei, Ardealului, Centrului tarii si Munteniei.

“Vanzarile in zona traditionala au ramas aproximativ aceleasi, insa am crescut in special datorita expansiunii distributiei la nivel national, vanzarile in zonele noi depasindu-le pe cele din zona traditionala.

Am dezvoltat serviciile catre partenerii nostri de afaceri, printre care merita mentionate asigurarea transportului, asigurarea gratuita de consultanta si documentatie tehnica de specialitate, investirea in resurse umane competente: crearea unui departament specializat de Customer Service, a unei echipe de cercetare si dezvoltare produse, si dezvoltarea unei echipe dedicate de vanzari. Din punct de vedere tehnic plusam cu oferirea gratuita a unui soft care calculeaza cu precizie necesarul de materiale al unei constructii, crearea unui site web care ofera o gama de informatii complete in domeniu, disponibila in trei limbi: romana, engleza si rusa.”, a declarat Directorul General al Brikston, Iulian Mangalagiu.

In urma unui anunt recent al Ministerului Economiei, Comertului si Mediului de Afaceri, proiectul depus pentru “Cresterea competitivitatii SC Ceramica SA Iasi prin modernizarea tehnologica si marirea capacitatii de productie” s-a calificat pe locul 23 din 164 deponenti si a obtinut un punctaj de 94.6 puncte, fapt ce o califica preliminar in bugetul alocat AM POS CCE pentru acordarea unui grant de peste 1.5 milioane de Euro. Investitiile vor fi efectuate imediat ce autoritatile si procedurile vor permite acest lucru.

Despre Ceramica Iasi

Ceramica Iasi este unul dintre liderii pietei romanesti ai materialelor pentru zidarie si finisaje.
Compania are in spate o experienta de 40 de ani si un numar de peste 200 de angajati, fiind recunoscuta pe piata de profil pentru calitatea superioara a produselor sale, gama diversificata oferita si rezistenta la compresiune a materialelor pentru zidarie.

Compania si-a marit numarul de produse si capacitatea de productie, investind peste 30 milioane de euro in cea mai moderna linie de productie a blocurilor ceramice din Europa de Est.

Brikston, brand lansat in toamna anului 2008, este marca de caramizi si blocuri ceramice produse de Ceramica Iasi si reprezinta peste 90% din cifra de afaceri a companiei.

Actionar majoritar in cadrul Ceramica este, din iulie 2007, unul dintre cele mai mari fonduri de investitii care actioneaza pe piata romaneasca, Advent International.

Magazin Online