Calculator Materiale
Cere oferta
Newsletter

Abonează-te la newsletter-ul Brikston și construiește-ți o rețea de beneficii!

Simulator Klinker

"Pentru noul material de zidarie BRAC, urmarim vanzari spectaculoase"

Publicat in 100% Construct

Ceramica Iasi a lansat un nou material de zidarie, BRAC, si se asteapta ca acesta sa duca la o crestere de 5% a cotei de piata si vanzari de peste un milion de lei in urmatorii 3 ani, dupa cum declara pentru 100% construct Iulian Mangalagiu director general Ceramica Iasi.

Intrebare: Produsul BRAC, al carui nume este rezultatul unei combinatii de termeni: “Brick” si “AAC” (caramida si BCA, in limba engleza), este un concept in totalitate nou si inovator. Cu ce se deosebeste BRAC-ul de celelalte materiale de constructii?

Principalul atu al acestuia consta in faptul ca este un material ce uneste rezistenta la compresiune si durabilitatea caramizii clasice(este de doua ori mai rezistent decat este prevazut legal), cu manevrabilitatea si usurinta in executie a BCA-ului. Pe langa calitatile preluate de la caramida, BRAC-ul ofera o izolare termica superioara si are acelasi pret ca si BCA-ul. Datorita dimensiunilor mari si consumului mic de mortar, cu BRAC constructia avanseaza repede. Greutatea BRAC-ului este similara cu greutatea BCA-ului de buna calitate, ceea ce il face mai usor de manipulat si transportat. Nu in ultimul rand folosirea BRAC-ului ofera celor ce-si doresc sa construiasca o cladire, un produs ecologic 100%. Performanta noului nostru produs este sustinuta de sute de teste efectuate atat in laboratoarele fabricii, cat si pe santiere din Suceava, Iasi si Bacau.

Intrebare: De ce l-ati lansat in aceasta perioada?

La baza deciziei de a lansa BRAC-ul in aceasta perioada stau doua aspecte: perioada de vara este cea mai favorabila constructiilor si materialelor pentru realizarea acestora. Pe langa aceasta, noul material de constructie a aparut in urma identificariipe piata constructiilor a nevoii de performanta si durabilitate, dar in acelasi timp a facilitarii muncii depuse de constructori la construirea unei case. Cum BRAC-ul este un material hibrid prin combi-narea caramizii si a BCA-ului, consider ca lansarea lui este raspunsul la nevoile celor ce participa la intreg procesul de constructie, de la transport si pana la punerea in opera.

Intrebare: Ce asteptari aveti de la BRAC, din punct de vedere al vanzarilor?

Fiind un produs nou ne este greu sa facem pronosticuri si sa dam cifre care sa reflecte o situatie reala. Totusi ne punem speranta ca oamenii vor aprecia performantele BRAC-ului si vor fi deschisi la nou. Acest factor va influenta cu siguranta si partea de vanzari a Ceramica  si speram ca pe termen lung sa obtinem 1 milion de euro in urmatorii 3 ani si o cota de piata de cel putin 5%.

Intrebare: Care au fost cele mai importante realizari ale Ceramica Iasi in  ultimii trei ani, in contextul crizei mondiale?

Atunci cand vorbim de realizari este important sa privim contextul, intrucat ultimii 3 ani au fost  mai speciali in domeniul constructiilor comparativ cu restul sectoarelor, iar fluctuatiiledin 2008 pana in 2011 s-au facut simtite si in compania noastra. Totusi, in ciuda decaderii economice din ultimii 2 ani de pe piata constructiilor, Ceramica si-a orientat atentia in doua directii: in oferirea acelorasi caramizi performante din punct de vedere calitativ si in acelasi timp spre adaptarea la necesitatile constructorilor, inovatie si diversitate.  In ceea ce priveste ultimele doua aspecte putem bifa la capitolul realizari 3 noi produse lansate in 2011 care contribuie la acoperirea cerintelor de pe piata de profil:Brikston Klinker, Brikston Garden si BRAC. Primul este folosit la decorarea prin placare a fatadelor cladirilor, a semineelor, cuptoarelor si gratarelor, a gardurilor, a scarilor interioare si exterioare, in amenajarile interioare si urbane si se prezinta ca si caramida aparenta. Cele 6 tipuri de Brikston Klinker, Natural, Rustic, Toscana, Teracota, Maro si Antracit, cu care noi vrem sa coloram casele si viata celor care au o predilectie pentru frumos pornesc de la un aspect ceramic traditional pana la placaje ceramice cu design avangardist. In ceea ce priveste al doilea produs, Brikston Garden, pe care noi l-am scos la lumina si consideram ca ofera un aspect aparte fiecarei case, acesta se adreseaza celor care doresc sa-si decoreze atat gradinile si aleile, cat si ghivecele cu florisi radacinile copacilor. Pe langa aspectul decorativ deosebit oferit de Brikston Garden, un alt avantaj este si cel reprezentat de aportul adus in pastrarea umiditatii in jurul florilor si a copacilor, impiedicarea cresterii buruienilor si accesului animalelor la radacina si faptul ca poate fi spalat si astfel arata in permanenta impecabil. Piata materialelor pentru zidarie - caramida si BCA - a inregistrat,  in ultimii doi ani o contractie de 40% a activitatii.

Intrebare: Cum vedeti  evolutia pietii romanesti de materiale de zidarie, din punct de vedere  al consumului si al raportului importuri/productie interna, pentru  2011-2012?

Daca aruncam o privire de ansamblu asupra situatiei materialelor de zidarie  putem afirmaca  din punct de vedere economic, in intervalul 2011-2012, o evolutie notabila este putin probabila. Ca efect, atata timp cat economia nu va cunoaste un trend ascendent, mijloacele financiareale romanilor vor fi in continuare reduse si in consecinta isi vor prioritiza activitatile si nevoile in functie de posibilitati.

Intrebare: Care sunt principalele probleme cu care va confruntati si cum credeti ca pot fi rezolate?

Principalele probleme pe care le intampinam sunt cele comune pentru producatorii de materiale de constructii si anume cresterea pretului la gaz, aspect care, conform previziunilor din domeniu, se anunta sa ne afecteze si mai profund in anul 2011. Un alt factor semnificativ care influenteaza in mod negativ piata constructiilor si implicit si pe noi este continuarea cresterii pretului carburantilor, acest aspect afecteaza pe termen lung industria in care ne desfasuram activitatea si, in consecinta, probabil se va identifica in viitor, independent de vointa noastra, o modificarea preturile la materialele de constructii. Pe langa acestea, ceea ce tinde in prezent sa ne dauneze este si scaderea pretului de vanzare la produse care, pe termen lung afecteaza pe toata lumea. Din punctul meu de vedere rezolvarea acestor probleme va veni odata cu redresarea si gasirea unui echilibru in ceea ce priveste situatia economica, factor de care noi suntem in totalitate dependenti.

Intrebare: Anul trecut, vanzarile de caramida din Romania s-au situat, din  punct de vedere valoric, la jumatatea nivelului celor din 2008. Cum  vedeti evolutia vanzarilor pentru 2011?

In prezent situatia economica  nu ne ofera mari sanse de redresare imediata la nivel de ramura si pentru a se reveni la o piata a materialelor de constructii similara cu cea din 2008 sunt necesari ani buni. Totusi, noi apreciem faptul ca de la inceputul lui 2011 s-a inregistrat o stagnare in domeniului constructiilor si nu un trend descendent, cum a fost din 2008 incoace. Dincolo de acest aspect, in 2011 competitivitatea  va continua sa creasca si va pune presiune si mai mult in acest sector.

Magazin Online